Quina autonomia de centre demana el Pacte?
Espanya està a la coa en autonomia de centres. El professorat s´adona dels problemes de fons però no té poder per prendre decisions importants perquè forma part d´un sistema on el seu paper consisteix més en complir ordres superiors que en participar i contribuir a millorar el sistema amb les seves propostes. Aquest model només pot dur a la desconnexió i a la inèrcia. Per això des del Pacte Educatiu proposam un canvi radical en l´autonomia dels centres.
Una de les conclusions de l´estudi és que el professorat de secundària treballa de forma AÏLLADA i es mostra poc disposat al treball cooperatiu
Estudi Talis adaptat a Catalunya per Enric Prats. Fundació Bofill.
Per informació més detallada (propostes del Pacte sobre Autonomia) clicau aquí
Conclusions de l´Estudi Talis
El 30% del professorat perd molt de temps per les interrupcions de classe.
Es mostra una vinculació entre el clima a l’aula i els resultats acadèmics dels alumnes.
La relació entre professorat i alumnat és satisfactòria. No hi ha dades sobre la relació amb les famílies.
Les ràtios d’alumnes per unitat són més elevades a Catalunya, amb una tendència a l’alça.
Les pràctiques actives d’ensenyament i les creences constructivistes gaudeixen de bona premsa entre una bona part del professorat. No passa el mateix fora de la professió
Posted on 5 Agost, 2015, in Estructura Pacte and tagged Autonomia. Bookmark the permalink. 1 comentari.
Retroenllaç: Respecten els alumnes el professorat? |