Quina autonomia de centre demana el Pacte?

Espanya està a la coa en autonomia de centres. El professorat s´adona dels problemes de fons però no té poder per prendre decisions importants perquè forma part d´un sistema on el seu paper consisteix més en complir ordres superiors que en participar i contribuir a millorar el sistema amb les seves propostes. Aquest model només pot dur a la desconnexió i a la inèrcia. Per això des del Pacte Educatiu proposam un canvi radical en l´autonomia dels centres.

Una de les conclusions de l´estudi és que el professorat de secundària treballa de forma AÏLLADA i es mostra poc disposat al  treball cooperatiu

Estudi Talis adaptat a Catalunya per Enric Prats.  Fundació Bofill.

Per informació més detallada (propostes del Pacte sobre Autonomia) clicau aquí

Captura de pantalla (146)

Captura de pantalla (145)

Conclusions de l´Estudi Talis 

El 30% del professorat perd molt de temps per les interrupcions de classe.

Es mostra una vinculació entre el clima a l’aula i els resultats acadèmics dels alumnes.

La relació entre professorat i alumnat és satisfactòria. No hi ha dades sobre la relació amb les famílies.

Les ràtios d’alumnes per unitat són més elevades a Catalunya, amb una tendència a l’alça.

Les pràctiques actives d’ensenyament i les creences constructivistes gaudeixen de bona premsa entre una bona part del professorat. No passa el mateix fora de la professió

Anuncis

Posted on 5 Agost, 2015, in Estructura Pacte and tagged . Bookmark the permalink. 1 comentari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: